The 5-Second Trick For تاثیر دین در زندگی

Wiki Article

امام صادق ( علیه السلام) می فرماید: «کسی که از خدا بترسد، همه چیز از او می ترسد .» از این روایت استفاده می شود که ترس از خداوند، به انسان ابهت و قداست و ارزشی عنایت می کند که دیگر موجودات، تحت تاثیر او قرار می گیرند . چنانکه در حالات ائمه ( علیهم السلام) در تاریخ، داستان های زیادی در همین مورد آمده است که حتی حیوانات وحشی از آنان می ترسیدند و در مقابل آن ها رام می شدند .

مناقشه در مثال: ممکن است در این مثال این گونه مناقشه شود؛ همان طور که هر گلی بویی دارد هر دینی هم حسنی دارد.

آقوری از جمله فرقه های عجیب هند است که بسیار عجیب و ترسناک هستند و که خود را مشتق از هندوهای ارتودوکس می دانند. اگر چه ارتودوکس های تمام دنیا آنان را منحرف و مرتد از دین می خوانند ولی همچنان با پیروان خود که تعداد کمی هم نیستند، در حال حاضر به زندگی و ترویج عقاید خود مشغولند.

در میان اختلاف و تزاحم و اصطکاک است که انگیزه جستجو برای پیدا کردن حق در انسان ایجاد می شود و انسان به مسند قضاوت می نشیند و حق را از باطل تشخیص می دهد.

کسی که در عین حال ، اکثریت همهء طیف مملکت هم قبولش داشته باشن.( در زمان غیبت امام عصر عج)

الف- خواسته جان هیک در حقیقت این است که معنای مطابقی متون مقدس و تفسیر معمول آن کنار گذاشته شود.

خدامحور شدن انسان هم تعبیری است که ادیان مختلف در معنا، مصادیق و چگونگی آن هیچ گونه توافقی با هم ندارند. به بیان روشن تر، هیچ مبنای نظری قابل قبولی، که بتوان بر آن تکیه کرد، نمی توان یافت که میان همه ادیان مشترک باشد.

انتخاب سردبیر click here سکانس آخر عزت الله انتظامی؛ محرمانه تهران

"مسیحیان، فی المثل نمی گویند که الله بخشاینده نیست، زیرا الله مفهومی مسیحی نیست و کلام مسیحی شامل هیچ گزاره و حکمی در باب الله نیست.

- هر آموزه ای از این دین که با سایر ادیان در تضاد باشد، باید کنار گذاشته شده، یا جوری تفسیر شود که با ادیان دیگر در تضاد نباشد.

نسبی گرایی معرفت شناختی، مقوله ای است که بسیاری از فلاسفه مسیحی از جمله جان هیک را به خود معتقد ساخته است. او نه تنها عقلانی شدن مسیحیت را ممکن نمی داند بلکه هیچ گزاره عقلانی و یقین آوری برای او تعریف شده نیست.

با توجه به آموزه های ادیان، می توان نتیجه گرفت که پلورالیسم دینی با هیچ یک ارکان ادیان سازگار نیست.

" تنها یک راه و شیوه رستگاری وجود ندارد؛ بلکه راه های متعدد و متکثری در این زمینه وجود دارد."

به عبارتی، یکی از مبانی ادعای پلورالیسم دینی، آموزه های فلسفه کانت می باشد.

Report this wiki page